مدل لباس

مدل لباس | جدیدترین مدل لباس زنانه و مردانه

مدل لباس

مدل لباس | جدیدترین مدل لباس زنانه و مردانه

مدل لباس, مدل مانتو, مدل کفش, مدل لباس شب, مدل لباس مجلسی, مدل لباس عروس, مدل پیراهن, مدل شلوار, مدل لباس نامزدی

  • ۰
  • ۰

ست کردن دامن و چکمه

برای ست کردن چکمه با دامن به نکات زیر توجه کنید

1. چکمه‌هایی که از چکمه‌های سوارکاری الهام گرفته شده‌اند و با همین نام در دنیای کفش شناخته می‌شوند، انتخاب خوبی برای همراه شدن با دامن‌های کتان، جین و سایر دامن‌های اسپرت هستند. برای ست‌های اسپرت که می‌خواهید دست‌تان در رنگ باز باشد، چکمه چرم قهوه‌‌ای انتخاب سنجیده‌تری است چون رنگ کلاسیک چرم است و همیشه زیبا به‌نظر می‌رسد.
2. بوت‌هایی که طراحی شیپوری دارند یعنی ساق آنها هر چه به طرف بالاتر می‌رود، گشادتر می‌شود، با دامن‌های زیر زانو بپوشید. در ترکیب دامن و بوت همیشه به این نکته دقت کنید که لبه بوت باید زیر دامن پنهان شود و دیده نشود.
3. برخلاف آنچه اغلب خانم‌ها فکر می‌کنند، ترکیب دامن کوتاه با چکمه زیر زانو انتخاب خوبی نیست. این ترکیب باعث می‌شود شما کوتاه‌تر به‌نظر برسید. دلیل این اتفاق هم شکستی است که خط دامن و لبه چکمه در ست لباس شما ایجاد می‌کند.

4. اگر اصرار به پوشیدن چکمه با دامن کوتاه دارید، از ترکیب رنگ‌های تیره استفاده کنید تا شکست کمتر به چشم بیاید مثلا چکمه مشکی را با جوراب شلواری مشکی و دامنی به همین رنگ بپوشید. استفاده از رنگ مشکی را در بالاتنه ادامه ندهید چون ست شما زیبایی خودش را از دست می‌دهد و دلتنگ و دلگیر می‌شود.

5. چکمه با پاشنه بلند و باریک فقط برای خانم‌های میانسال به بالا توصیه می‌شود. خانم‌های جوان بهتر است سراغ این مدل چکمه نروند چون با لباس‌های جوانانه و چابکی این سن و سال هیچ هماهنگی ندارد. چکمه با پاشنه باریک انتخاب فانتزی ای است و بهتر است خانم های میانسال هم فقط در موقعیت های خاص از این کفش ها استفاده کنند.

6. یکی از راه‌های زیبا کردن ست شما با چکمه، ترکیب چکمه با برخی اکسسوری‌های ست شماست. مثلا اگر چکمه با رنگ شتری دارید، از یک کمربند شتری روی دامن یا پیراهن خودتان استفاده کنید. یک‌رنگ بودن این دو به چشم می‌آید و زیبایی شما را دوچندان می‌کند.

7. برای پوشیدن دامن کوتاه با چکمه باید سراغ چکمه‌های پاشنه‌دار بروید؛ البته چکمه‌های پاشنه داری که پاشنه پهنی دارند و به همین دلیل با دامن‌های اسپرت و کوتاه هماهنگ هستند. چکمه‌هایی که در طراحی آنها از ترکیب لژ و پاشنه استفاده شده، انتخاب خوبی برای دامن‌های کوتاه هستند. این قانون کلی را هم یاد بگیرید؛ هر چه پاشنه بلندتر، دامن کوتاه‌تر.

8. برای خانم‌های نوجوان یک ترکیب متفاوت را پیشنهاد می‌کنیم؛ چکمه با ساق متوسط، جوراب بلند که از چکمه بیرون می‌آید و یک ساق برای کامل کردن این ست. این ست انتخاب خوبی برای روزهای خوش و شاد نوجوانی است. در چنین ترکیب‌های تین ایجری و اسپرتی رنگ اهمیت چندانی ندارد، حتی شلوغ بودن رنگ‌ها به متفاوت شدن ست کمک می‌کند.

9. هنگام خرید چکمه‌هایی که ساق بسیار بلند دارند، حواس‌تان باشد، قد چکمه نباید بیشتر از پنج سانتی‌متر بالاتر از زانو باشد. این چکمه‌ها انتخاب خوبی برای پیراهن‌های کوتاه هستند؛ دقت کنید پیراهن کوتاه نه دامن کوتاه. ترکیب چنین چکمه‌ای با دامن کوتاه از شما یک کوتوله می‌سازد. برای ست کردن پیراهن با چکمه دست‌تان بازتر است و لازم نیست نگران قواعد ست کردن دامن و چکمه باشید.

10. جنس و رنگ چکمه و کیف خود را با هم ست کنید. اگر چکمه چرم می‌پوشید، از کیف چرمی در همان رنگ استفاده کنید. به شما توصیه می‌کنیم به جای ست کلاسیک کیف و کفش، به ست‌های خلاقانه فکر کنید اما در مورد چکمه همان انتخاب کلاسیک بهتر است.

این روزها که چکمه با جنس جیر به اندازه چکمه های چرمی رواج پیدا کرده اند حواستان باشد از ترکیب چکمه جیر و کیف چرمی استفاده نکنید. بهترین ست برای چکمه جیر شما کیفی از همین جنس است.


  • ۹۳/۱۱/۰۸
  • حمید لک

دامن

چکمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی